Killzone signeersessie

Jasper (Fliepke)
We (Fliepke en Kepler) hadden om zeven uur 's avonds op Amsterdam Centraal afgesproken om om half acht aanwezig te zijn bij de Killzone signeersessie met de developers. Helaas had de trein weer eens vertraging dus rond acht uur kwamen wij de Fame binnen waar de signeersessie al aan de gang was.

Het was er niet zo heel druk, maar er kwamen toch ongeveer 20-30 mensen om hun special edition te laten ondertekenen. Doordat het niet al te druk was hebben wij wel een tijdje kunnen praten met drie van de developers. Er zaten drie developers achter de tafel (één leveldesigner en twee designers). Echt nieuwe dingen zijn we niet te weten gekomen, want ze mochten helaas niet al te veel loslaten. Hieronder een paar wetenswaardigheden:

Fliepke laat zijn game-kunsten zien

- Killzone werd in totaal door 90 mensen ontwikkeld in Amsterdam. Deze mensen zijn nu nog steeds in dienst bij Guerilla. Ze zijn dus nu al druk bezig met het volgende spel.
- Killzone is exclusief voor sony-consoles (dus ook eventueel de PSP, PS3)
- In het spel kun je gezichten vinden van een aantal van de developers
- Het lineare verhaal is express gekozen vanwege de voordelen van scripted events en dergelijke
- Eén van de producers wilde graag een paard in het spel hebben. Dit is
geschrapt.
- De multiplayer bots zijn vernoemd naar een aantal developers. De AI-programmeur heeft zijn eigen bot (straatman?) het slimst gemaakt volgens de geruchten...
- Een vervolg zit er zeker aan te komen. (Guerilla neemt alweer nieuwe mensen aan. Waarom ze dit doen mochten ze niet vertellen... maar ons luikt het duidelijk)

Zo druk was het

De drie developers