Reactie Microsoft op pre-order drama

Remy (gieling)
Iedereen zal er vast wel van gehoord hebben, de vreemde manier waarop Microsoft zich had opgesteld tegen gcshop.nl. Microsoft vond dat gcshop de limited edition van Halo 2 te goedkoop verkocht en wou geen exemplaren meer aan hun verstrekken. Dit, terwijl play.com het voor een paar Euro meer aanbied.

Microsoft heeft gezien dat veel gamers erg verontwaardigd waren en heeft daarom een schriftelijke reactie gegeven.

quote
Beste GC-shop klanten,

Zelf een gamer jeuken mijn handen al een week om jullie te laten weten hoe vervelend ik het vind dat er commotie is ontstaan inzake Halo 2. En ook of eigenlijk vooral- dat hierdoor mensen teleurgesteld zijn geraakt, want dat is nooit de bedoeling geweest. Ik betreur het ten zeerste dat sommige mensen die vantevoren hebben ingetekend voor dit collector's item er nu waarschijnlijk geen gaan krijgen. Hoewel dit een van de kenmerken en meteen ook de beperking is van het aanbieden van een product in een 'Limited Edition'-versie, heeft Microsoft niet haar beste beentje voorgezet wat betreft de communicatie met haar retailers, waaronder GC-shop, over de beperkte beschikbaarheid van de Limited Edition van Halo 2, om realistische verwachtingen bij retailers en gamers te wekken.

We hebben intussen contact gehad met GC-shop en hoewel Microsoft jammer genoeg niks kan veranderen aan de beperkte aantallen die aan deze en andere retailers worden uitgeleverd, hopen we wel dat er enig begrip is ontstaan. Ik wil jullie bij deze alvast mijn excuses aanbieden voor de ontstane situatie. Als gamer voel ik persoonlijk mee met iedereen die zijn Limited Edition misloopt en ik zal de mijne in elk geval als symbolisch gebaar afstaan aan de GC-shop. Ook ik sta te popelen tot het 11 november is en zou het jammer vinden als deze situatie de launch van Halo2 zou overschaduwen. Wie hierover nog met mij in discussie wil gaan, nodig ik uit om langs te komen op de Gamexpo 2004, waar ik alle dagen te vinden zal zijn op de Xbox stand.

Met vriendelijke groet,

Paul Naber
Country Manager Home & Entertainment
Microsoft Nederland