Ubisoft sluit reclamedeal met Down Under Advertising

Alex (Lexie)
Je ziet het tegenwoordig steeds vaker, reclame in games. Zo was er bij Splinter Cell de OPSAT van Ericsson, maar ook in andere Ubisoft games ontkwam je er al niet aan. In de nieuwste Rainbow Six 3: Black Arrow kom je posters van andere Ubisoft games tegen.

Blijkbaar vond Ubisoft NL dit nog niet genoeg en besloot een deal te sluiten met Down Under Advertising, die vanaf nu alle advertentiezaken met bedrijven gaat regelen.

Andrew Hooke van Down Under Advertising zei daarover het volgende:

"Het is duidelijk dat DUIA zou succesvol is omdat ze dezelfde doelen en interesses hebben als de andere partijen die betrokken zijn bij deze nieuwe vorm van media. Een merknaam in een game plakken en dat in-game advertising noemen is niet goed genoeg. In-game advertising vereist een creatievere en commerciëlere aanpak, en als het goed gebeurt helpt het zowel de adverteerder als de publisher om hun doelen te bereiken. Dit is iets dat DUIA en Ubisoft goed begrijpen en waar ze het over eens zijn. We zijn erg blij met deze deal tussen de twee bedrijven. Ubisoft maakt geweldige games, die grote mogelijkheden bieden voor adverteerders, en wij geloven dat deze aankondiging een bevestiging is van de positie van DUIA als marktleider in dit gebied."

Ook Ubisoft heeft al een reactie gegeven:

"Ubisoft is van mening dat het samenwerken met adverteerders en kwaliteitsmerken die niet noodzakelijk deel uitmaken van de gamemarkt een logische stap is, en dat deze stap bij zal dragen aan de groei van de gameindustrie. Ubisoft heeft al veel ervaring in deze industrie en is blij om dit nieuwe terrein met DUIA te verkennen. DUIA heeft bewezen een leider te zijn in dit nieuwe gebied."