Facebook sleutelt er flink op los

Redactie

Facebook timmert flink aan de weg. De profielensite heeft eergisteren Friendfeed overgenomen voor naar verluidt 50 miljoen dollar. Friendfeed brengt de laatste updates van sociale netwerken samen in een chronologische lijst. Iedere seconde verschijnt een nieuw Twitter- of Facebookbericht, een foto of een filmpje bovenaan.

Daarnaast lanceerde Facebook een verbeterde zoekfunctie, waarmee gebruikers kunnen zoeken naar updates, foto's, links en video's van vrienden en mensen die hun profiel voor anderen hebben opengesteld. Tot slot is de profielensite begonnen met het testen van Facebook Lite, een vereenvoudigde versie van de site.

Met de aanpassingen hoopt Facebook beter te kunnen concurreren met sites als Twitter, waarmee mensen snel en eenvoudig met elkaar kunnen communiceren en naar nieuwtjes kunnen zoeken. Uiteindelijk hoopt de profielensite ook rechtstreeks te kunnen concurreren met Google. Facebook wil dat mensen in de toekomst niet langer Google gebruiken om naar dingen te zoeken, maar dat ze hun sociale netwerk inschakelen als ze iets willen weten.