Commercial vanuit gezichtspunt vagina

Veerle (Volpez)

Heb je altijd al willen weten hoe de wereld eruit ziet vanuit een vagina? Dit is je kans want Lactacyd, de producent van intieme verzorgingsproducten voor vrouwen, heeft een commercial uitgebracht vanuit het perspectief van de vagina. Met het bijzondere filmpje probeert het merk vrouwen bewust te maken van de dagelijkse gebeurtenissen die invloed hebben op de vagina.

Zeven alledaagse dingen komen er in het filmpje voorbij. Diverse voorwerpen, waaronder het zadel van een spinning-fiets, een openbaar toilet, een string, een scheermesje en een tampon, komen op de kijker af. Ook de aanloop naar een vrijpartij is vastgelegd door de camera.

De 26-jarige Elisa Beenakker bedacht de commercial: "We doen onszelf heel wat aan met strakke broeken, strings, sporten, scheren, transpireren en seks. Met jeuk en irritatie tot mogelijk gevolg. Ik wilde vrouwen bewust maken van wat zich rondom de vagina afspeelt vanuit het perspectief van de vagina."

Om de verschillende scènes te kunnen schieten met een camerastandpunt vanuit het lichaam was nog een hele klus. Gespecialiseerde regisseurs en cameramensen gebruikten een lens waarmee normaal het leven in een vogelnestje gefilmd wordt.

 

Met dank aan DJMO voor de herschreven submit.