3FM Serious Request trekt 10,6 miljoen mensen

Sander (Xender)
10,6 miljoen mensen van 10 jaar en ouder hebben iets van 3FM Serious Request mee gekregen. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek. Vorig jaar bereikte de actie van Radio 3FM nog 10,3 miljoen mensen.

De meeste mensen keken naar de televisie. De live-beelden uit het Glazen Huis in Breda waren nu en dan te zien op Nederland 1, Nederland 3 en 24 uur per dag via het etalagekanaal van de verschillende kabelaanbieders. Zes miljoen mensen keken naar de tv-uitzendingen. Vorig jaar waren dat er nog 5,4 miljoen. Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,9 miljoen mensen. In 2007 was dat 5,2 miljoen. Op dinsdag 23 december rond 20.30 uur de livestream van 3FM Serious Request te volgen op alledrie de publieke televisiezenders dankzij een storing in Hilversum. Die uitzendingen werden door ruim een miljoen mensen bekeken.

Het aantal unieke bezoekers van de speciale Serious Request website verdubbelde bijna tot 623.000. Het totaal aantal pageviews was 7,4 miljoen. "Nederland heeft Serious Request in zijn hart gesloten en volgt de drie dj's in het Glazen Huis trouw via diverse media", concludeert Florent Luyckx, 3FM zendermanager.

Met de actie werd ruim 5,6 miljoen euro opgehaald voor het Rode Kruis, die het weer gebruikt om vluchtelingen wereldwijd te helpen. FOK! droeg 11.111 euro bij aan de actie.