Specsavers wint Loden Leeuw

Redactie
De meest irritante reclame komt van opticienketen Specsavers. Joop Braakhekke mag zich vanaf gisteren de meest irritante bekende Nederlander in een tv-spotje noemen.

De twee kregen daarvoor gisteravond de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. Consumenten konden de afgelopen weken stemmen op tien voor de prijs genomineerde spotjes.

In het spotje van Specsavers wordt een omaatje aangevallen door een opticien. Met 35 procent van de stemmen won Specsavers. Op de tweede plaats eindigde een spotje van AXE (23,4 procent), derde werd een commercial van Tele 2 (23,1).

Specsavers vindt het jammer dat ze de prijs gewonnen hebben, maar heeft beloofd volgend jaar met een andere campagne te komen.

In de categorie irritante Bekende Nederland werd de Loden Leeuw gewonnen door Joop Braakhekke voor zijn Ambipur-commercial. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang.

Radar reikte de tegenhanger van de Gouden Loeki (voor de beste reclame) gisteren voor de zevende keer uit. Vorig jaar gingen de prijzen naar Henny Huisman in een spot voor de Postcodeloterij en Peijnenburg, waar twee rechtopstaande hondjes elkaar besnuffelen terwijl hun baasjes op straat met elkaar kletsen.