Dames in incontinentieverband op catwalk

Djeez

Japanners konden zich afgelopen week vergapen aan een bijzondere modeshow. In plaats van de nieuwe wintercollectie, kregen de ruim vierhonderd gasten luiers voor volwassenen te zien. Maar liefst 170 verschillende volwassenenpampers gingen er aan hun oog voorbij.

De initiator van de modeshow wil met de actie de schaamte rond incontinentieverband wegnemen. "Veel mensen schamen zich ervoor, dat is niet nodig. Nu kunnen we er op een vrolijke manier over praten", vindt Kiyoko Hamada. Wie alles thuis nog eens rustig wil nakijken, kan de catalogus meenemen. Hierin worden alle modellen in geur en kleur beschreven, van de goedkoopste luier tot moderne uitvoeringen met inlegvel tegen bacteriën.

De modeshow is een gat in de markt. Maar liefst twintig procent van de Japanners is 65 jaar en ouder. Hierdoor wordt er ook steeds meer incontinentieverband verkocht. Volgens de marktleider gaat er in de Japanse  volwassenenluierindustrie jaarlijks zo'n 710 miljoen euro om.

 

Man in luier
Deze man is erg blij met zijn luier