Radio 1 profiteert van volle sportzomer

Sander (Xender)
Het EK voetbal en de Tour de France hebben Radio 1 geen windeieren gelegd. Dat blijkt uit de laatste luistercijfers die het onderzoeksbureau Intomart vanochtend bekend heeft gemaakt. De publieke nieuws- en sportzender kreeg er 0,7 procent marktaandeel bij in juni en juli. Dat ging vooral ten koste van Radio 538 en Q-music. Ook de publieke en commerciële regionale zenders deden het slechter.

100%NL zit al een tijdje in de lift. Het radiostation wint nu ook weer licht en gaat daardoor Arrow Classic Rock voorbij, dat 0,2 procent verliest. Ook Radio 5 is Arrow voorbij.

We luisterden met z'n allen gemiddeld 2 uur en 57 minuten per dag naar de radio. Dat is zeven minuten korter dan in de vorige meetperiode. Aan het luisteronderzoek doen maandelijks tussen de 8000 en 9000 mensen mee.

Een volledig overzicht van de marktaandelen is hier te vinden .