Foutje van Ziggo levert even geld op

Sander (Xender)
Het leek even zo mooi voor zo'n tienduizend zieltjes die ondanks alle problemen nog steeds bij kabelbedrijf Ziggo zitten. Door een foutje kregen ze per abuis 128,95 euro op hun rekening gestort. Dat was voor voor een startpakket digitale televisie dat hen gratis was aangeboden.

Maar helaas duurde het feest niet lang. Het net gefuseerde kabelbedrijf haalde het geld na een week ook weer van de rekening af. Daarbij werd wel een brief gestuurd aan de abonnees, maar die is niet bij iedereen goed gevallen. Madenaar Martien van den Broek zegt de brief onleesbaar te vinden. "Je kunt die niet anders lezen dan dat iets gratis is, maar dat je 't toch moet betalen. Ze hadden dat bedrag gewoon helemaal niet op de factuur moeten opvoeren."

"Klopt", zegt voorlichter Gradus Vos van Ziggo. "Er is sprake geweest van een programmeerfout in de verwerking." Hij bestrijdt dat de brief onbegrijpelijk is. "Er is een fout gemaakt met overboeken van geld en dat geld hebben we weer teruggestort. Dat is toch niet zo moeilijk?"