Top 2000 en Serious Request boeken record

Sander (Xender)
Icoon RadioDe Top 2000 van Radio 2 en Serious Request van Radio 3FM hebben een record aantal mensen bereikt. De actie van 3FM voor een betere watervoorziening in de hele wereld werd uitgezonden in de dagen voor kerst. 10,3 miljoen Nederlanders van tien jaar en ouder kregen iets van de uitzendingen mee via radio, tv en internet. 11,5 miljoen Nederlanders waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek is uitgevoerd.

Vorig jaar nog bereikte 3FM Serious Request met drie dj's in het Glazen Huis 8,1 miljoen mensen. Dit jaar luisterden 5,2 miljoen mensen naar de radio. In totaal keken 9,3 miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request, In 2006 waren dat er 5,3 miljoen.

De website trok iets minder bezoekers dan vorig jaar. 370.000 unieke bezoekers keken op de 3FM-site. Vorig jaar waren dat er nog 400.000.

Radio 2 bereikte met de Top 2000 tussen kerst en oud & nieuw 10,1 miljoen mensen. Vooral de radio-uitzending deed het goed. 6,9 miljoen mensen luisterden naar de Top 2000. Dat is ongeveer een miljoen meer dan vorig jaar.

7,4 miljoen mensen keken naar Top 2000 televisieprogramma's, 400.000 meer dan in 2006. Vooral Top 2000 à gogo (bij de NPS op Nederland 3) deed het goed met 5,5 miljoen kijkers.

Op internet zorgde de Top 2000 ook voor een nieuw record. In de laatste week van 2007 kwamen 850.000 unieke bezoekers af op de speciale Top 2000 website, zo'n 50.000 meer dan vorig jaar.