Al 3,5 maand geen internet door verhuizing

Peter (pberends)
Icoon RampDoor een verhuizing naar Capelle aan den IJssel zit Karin Kamstra al drieŽneenhalve maand zonder internet en vaste telefoon. Zowel KPN als internetprovider Tiscali hebben haar nog niet kunnen helpen.

Sinds eind augustus zit Kamstra zonder internet: "Ik verhuisde van een huurwoning naar dit koophuis," vertelt ze. "Ik wilde mijn Tiscali-abonnement voor internetplusbellen laten meeverhuizen. Geen probleem, kreeg ik van Tiscali te horen."

Ze baalt ontzettend van de situatie; ze had er nooit zo bij stilgestaan hoe afhankelijk we geworden zijn van het wereldwijde web. "Ik wilde een recept voor pepernoten opzoeken. O ja, geen internet. Ik wilde een foto versturen. O ja, geen internet. Een reisje boeken? O ja, geen internet." Haar 7-jarige zoontje voelt zich inmiddels flink onthand, want hij is gewend online spelletjes te spelen.

Kamstra kreeg van KPN te horen dat het overzetten van haar abonnement niet mogelijk was. "Wat bleek? Het contract van de vorige bewoners op dit adres liep nog door. Daarom was de lijn nog bezet." Ze nam contact op met de vorige bewoners, maar kreeg te horen dat hun abonnement was opgezegd. Daarmee was het probleem niet uit de wereld, want KPN hield vol dat het contract tot augustus 2008 liep."

KPN geeft als uitleg: wij hebben twee systemen: eentje voor internet, en eentje voor bellen, en het abonnement was alleen in het internetsysteem verwijderd. Nu moest het ook uit het belsysteem worden gehaald. En dus kon Tiscali de aanvraag voor internetplusbellen voor Kamstra’s woning opnieuw indienen. Dat deed de provider op 26 september. Kamstra: "Wederom werd de aanvraag door KPN afgewezen, omdat de lijn nog steeds bezet was"

Hierdoor zit Kamstra al drieŽneenhalve maand zonder internet en vaste telefoon, waardoor ze moet bellen met het haar veel duurdere mobiel. Kamstra eist dat KPN de aansluiting snel in orde maakt. Ook wil ze het geld van haar abonnement terug voor de maandenlange tijd dat ze geen verbinding had.