Verkoop computerspelletjes overstijgt cd's

Redactie

Icoon Games De verkoop van Nederlandse computerspelletjes is in 2006 die van cd's voorbij gestreefd. Videogames blijven ook de komende jaren het snelst groeiende marktsegment in de entertainment- en mediasector. Dit blijkt woensdag uit een onderzoek van adviesbureau PricewaterhouseCoopers.

Nederlanders besteedden in 2006 17 procent meer aan computerspelletjes dan een jaar eerder. Dit komt mede door de introductie van een nieuwe generatie consoles, de Xbox 360, Wii en PlayStation 3. De totale Nederlandse markt voor games bedroeg in 2006 369 miljoen euro. De markt voor muziekopnames verslechterde echter met 6,1 procent tot 322 miljoen euro. De verkoop van cd's zou lijden onder de grote omvang van piraterij.

De totale Nederlandse entertainment- en mediasector profiteerde volgens het onderzoeksbureau van een opleving van de economie en groeide met 4,4 procent tegen 3,1 procent in 2005.

Games doen het goed