Radio 2 blijft marktleider

Peter Breuls
Icoon RadioOok zonder de Top 2000 in de programmering blijft Radio 2 het goed doen bij de Nederlandse radioluisteraar. In de periode januari-februari was de publieke zender marktleider met 11%. Dat heeft Intomart GfK vandaag bekend gemaakt.

Dit is een forse daling ten opzichte van november-december. Het station behaalde in die periode 12,4% marktaandeel. Naast Radio 2 blijven Radio 538 en Sky Radio sterk in de markt staan. Zij halen respectievelijk 10.3% en 9.4%

In de rest van de ranglijst zijn geen grote veranderingen te zien. Alleen bij de regionale zenders is een verhoogd luistergedrag bemerkt.

De gemiddelde luistertijd per dag (personen 10+ jaar) bedraagt in het tijdvak 07:00-24:00 uur 3 uur en 13 minuten. De gemiddelde luistertijd is daarmee 5 minuten korter dan in de vorige meetperiode

Een compleet overzicht van de cijfers vind je hier.