'Diesel is cooler dan iPod'

Gertjan (Kozzmic)
Icoon EnquêteKledingmerk Diesel is cooler dan het mp3-spelermerk iPod. Dat blijkt uit een publieksverkiezing georganiseerd door CoolBrands. Eind 2004 werd Apple nog door de Nederlanders aangewezen als meest coole merk. Het elektronicabedrijf, verantwoordelijk voor onder meer de iPod, eindigde dit jaar op de vijfde plek.

Naast een Nederlandse verkiezing werd er dit jaar tevens een Europese verkiezing georganiseerd. Uit de mening van 40.000 personen uit negen landen bleek dat internetzoekmachine Google als meest cool wordt beschouwd, voor iPod en Nokia. In de Nederlandse verkiezing eindigde Google als derde. In 2006 wil CoolBrands een vervolg geven aan het onderzoek, door de Europese verkiezing in veertien landen voort te zetten. Tevens zal een boek verschijnen, met de uitslag van de verkiezing en een beschrijving van een aantal van de coolste merken van Nederland.

Uitslag Nederland
1. Diesel
2. iPod
3. Google
4. Puma
5. Apple
6. Adidas
7. PlayStation
8. Monsterboard.nl
9. Ben & Jerry's
10. Ikea

Uitslag Europa
1. Google
2. iPod
3. Nokia
4. Adidas
5. Nike
6. Diesel
7. Puma
8. Sony
9. Ray Ban
10. Gucci