Albert Heijn zet 'najaarsoffensief' in

Nolius
MrManiak had ons via de nieuws-submit te melden:

Albert HeijnEr zit weer een nieuwe ronde in de prijzenoorlog tussen de supermarkten aan te komen. Albert Heijn zet vanaf maandag het 'najaarsoffensief' in en gaat nog eens duizend artikelen in prijs verlagen. Hierbij zitten voornamelijk A-merken.

Sinds het begin van de prijzenoorlog in oktober 2003, heeft Albert Heijn (zevenhonderd winkels) meer dan 7000 artikelen in prijs verlaagd. Niet zonder resultaat. De omzet van de supermarktketen steeg in het derde kwartaal met 3,5 procent tot 1,457 miljard euro. Wekelijks bezochten 200.000 nieuwe klanten de winkels en dat leverde gemiddeld 500.000 extra transacties per week op ten opzichte van een jaar geleden.

________
De prijzenoorlog tot nu toe:

ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten.
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug.
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
ronde 8: Diverse supermarkten verlagen de prijzen van vijfhonderd artikelen.
ronde 9: Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van duizend artikelen.
Ronde 10: Wederom 200 prijzen lager bij Albert Heijn.
Ronde 11: Albert Heijn verlaagt de prijzen van Drogisterij artikelen.