Unilever heeft een nieuw Zeeuws Meisje

Gertjan (Kozzmic)
Icoon Zeeuws MeisjeAnna Dieleman uit Middelburg is het nieuwe gezicht van margarinemerk Zeeuws Meisje. Een jury koos de negentienjarige uit vijftien genomineerde kandidaten. Volgens mede-organisator en marketing manager van Unilever Jeroen Rook was de beslissing unaniem wegens de spontane en echt Zeeuwse uitstraling van de Middelburgse.

Onder het motto 'geen cent te veel hoor' kreeg de winnares haar gewicht in centen uitgekeerd: omgerekend 140 euro. De provincie Zeeland vertienvoudigde dit bedrag, zodat Anna 'een tijdje leuke dingen kan doen', aldus gedeputeerde en jurylid Maria le Roy. Het nieuwe Zeeuws Meisje wordt het nieuwe gezicht van het margarinemerk van fabrikant Unilever, en zal onder meer een tournee langs supermarkten in Nederland gaan maken.

"Ik stond echt versteld toen ik het hoorde. En eigenlijk was ik een beetje bang dat ze misschien het verkeerde meisje voor ogen hadden gehad en zaterdag iemand anders hadden gebeld. Maar gelukkig bedoelden ze toch mij", reageerde Anna. 261 kandidaten hadden zich aangemeld voor de verkiezing, waarvan er na een internetronde waarbij heel Nederland een stem kon uitbrengen vijftien overbleven. Onder hen Miranda Slabber, Miss Nederland 2004. Een jury onder leiding van het allereerste Zeeuwse Meisje Elma Petter-van den Berge (44) verkoos echter Anna Dieleman.

Zeeuws Meisje Anna Dieleman showt de nieuwe outfit
Anna Dieleman showt de nieuwste outfit van het Zeeuws Meisje