De Efteling is hot, het CDA not

Gertjan (Kozzmic)
pberends had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon opmerkelijk nieuwsDe Efteling, het Wereldnatuurfonds, Lego en Coca-Cola zijn volgens Nederlanders sterke merken. Burger King, EasyJet, het CDA en de Volkskrant hebben daarentegen afgedaan, en zijn uit de gratie. Dat concludeert het Amerikaanse reclamebureau Young & Rubicam uit een uitgebreid merkenonderzoek.

"Efteling is niet alleen het leukste en origineelste merk van Nederland, maar is ook innovatief, vriendelijk, onafhankelijk en zijn geld meer dan waard", oordelen de geënquêteerden over het attractiepark in Kaatsheuvel. Behalve de eerder genoemde merken staan de NOS, het Rode Kruis, Senseo, de Olympische Spelen, Douwe Egberts en Ikea in de top-10. Als beste trendmerken worden Senseo, i-Pod, Ikea, H&M, Wilkinson en Activia beschouwd.

Young & Rubicam doet sinds 1993 wereldwijd regelmatig onderzoek naar de kracht van ongeveer 34.000 merken. Aan het Nederlandse onderzoek deden 1500 personen mee.