AH verlaagt prijzen drogisterijartikelen

Het supermarktconcern heeft inmiddels 5500 artikelen blijvend in prijs verlaagd. Dat is meer dan een kwart van het assortiment.
________
De prijzenoorlog tussen de supermarkten begon in oktober 2003. Hieronder een overzicht:
ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten.
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug.
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
ronde 8: Diverse supermarkten verlagen de prijzen van vijfhonderd artikelen.
ronde 9: Albert Heijn verlaagt opnieuw de prijzen van duizend artikelen.
ronde 10: Albert Heijn verlaagt prijs 2000 artikelen