STER verdient goed aan EK voetbal

Ferry (Veerboot)
De STER, het reclamebedrijf van de publieke omroepen, verdient goed aan het EK voetbal. Een spotje van dertig seconden in de rust van Portugal - Nederland zal 78.000 euro kosten. Dat is het hoogste tarief dat de STER ooit in rekening heeft gebracht. Mocht Oranje de finale bereiken, dan zal dit bedrag nog verder oplopen naar 88.000 euro.

De Publieke Omroep behaalt goede martkaandelen door het EK voetbal. De drie publieke zenders hadden vorige week samen maar liefst een marktaandeel van 50,8 procent. Nederland 2, de zender waar het voetbal op wordt uitgezonden, had een marktaandeel van 38,9 procent. Nederland 1 behaalde een aandeel van 7,8 en Nederland 3 van 4,1 procent.

De commerciële zenders waren vorige week opgeteld goed voor een marktaandeel van 30,3 procent. HMG had een aandeel van 18,9 procent (RTL4: 12,3 procent; RTL5: 3,9 procent en Yorin: 2,7 procent) en SBS behaalde met zijn zenders een aandeel van 11,4 procent (SBS6: 6,2 procent; Net5: 3,2 procent en Veronica: 2,0 procent).