'Wees een man en meet jezelf'

Whitney (weetnie)
De Tsjechische condoomfabrikant Pepino heeft postkaarten ontwikkeld waarmee mannen de lengte van hun penis kunnen meten. De kaarten maken deel uit van de campagne “Wees een man en meet jezelf, je bent het waard”. Op de kaarten is een onderverdeling in centimeters aangebracht om de lengte te kunnen vaststellen en om de breedte te kunnen nemen is een viertal gaten gemaakt.

De fabrikant lijkt met de kaarten een gat in de markt te hebben gevonden.“Onze actie is een groot succes, na een week zijn er al duizenden sms-jes binnen gekomen, zegt een woordvoerder van Pepino. Na het meten wordt duidelijk in welke categorie men past. De laagste score is die van 'primaat', daarna volgen 'jakhals', 'everzwijn' en tot slot de hoogst te behalen score: 'stier'. Mannen sms-en hun meetresultaat naar Pepino omdat ze zo kans maken op een prijs. "De meeste mannen zitten in de 'everzwijn'-categorie”, laat hij verder weten.

De fabrikant, die met de actie vooral mannen in de leeftijd van vijftien tot dertig jaar wil bereiken, heeft circa één miljoen kaarten laten drukken. Gegadigden kunnen ze vinden in cafés, discotheken en hotels en misschien binnenkort ook in tijdschriften.