Pretpark moedigt ‘spijbelen’ aan

Arjan (Yosh)
Rossdale had ons via de nieuws-submit te melden:

Veel Engelse bedrijven hebben boos gereageerd op een publiciteitsstunt van het pretpark Alton Towers. Op de website van het pretpark, Ihatework, worden mensen aangemoedigd een dagje vrij te nemen en het recreatiepark te bezoeken.

De website opent met een opvallende actie: Wie het pretpark doordeweeks bezoekt krijgt korting. Dit tot woede van de vereniging van kleine bedrijven, die meent dat mensen worden aangezet tot het missen van een dagje werk.

Alton Towers liet weten een onderzoek te hebben gedaan, waaruit bleek dat ÚÚn op de drie volwassene bezoekers van het park wel eens liegt om wat vrije tijd te krijgen. “We waren zelf verbaasd over het resultaat. Maar wij zetten niemand aan tot absente´sme, maar als mensen sowieso profiteren, waarom dan niet”, aldus de marketing manager van AT.

De vereniging van kleine bedrijven legt zich er echter niet zo gauw bij neer. “Afwezigheid op het werk kost de Britse economie zo’n 15 miljoen pond per jaar, en ik ben zeker dat Alton Towers het ook niet zo leuk zou vinden als hun personeel een dagje vrij nam om een ander pretpark te bezoeken", aldus een zegsman.