Prijzenoorlog supers: derde fase ingegaan

Bart (veekeend)
Cybart had ons via de newssubmit het volgende te melden:

De supermarktenoorlog gaat vandaag de derde ronde in. Zo zullen Super De Boer en Konmar nog eens honderd artikelen in prijs verlagen. Net als vorige week zal Albert Heijn nog een stap verder gaan, door 250 prijzen blijvend te verlagen.

Dat hebben de ketens gisteren bekendgemaakt. Laurus maakt de producten tussen de drie en vijf procent goedkoper. Hiermee verwacht het concern dat de markpositie van beide ketens zal versterken. Albert Heijn snijdt in prijzen van producten die al eerder goedkoper zijn geworden.

Vier dagen geleden werd bekend dat met name Albert Heijn goede zaken deed in de prijzenoorlog. Vorige week trok Albert Hein acht procent meer bezoekers dan voor de prijzenslag. In de week ervoor was dit percentage drie. De prijzenslag heeft negatieve gevolgen voor de discounters zoals Aldi en Lidl, maar ook de kleine zelfstandige ondernemer.