Libertel gooit inactieve bellers eruit

Rick (rickmans)
merulez en BRILLiant hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

Eerder meldde Fok! dat Libertel Pre-paid wilde aanpakken. Nu is de bevestiging er:

Libertel ruimt zijn klantenbestand op, bellers die hun prepaid-telefoonkaart een jaar lang niet hadden opgewaardeerd zijn afgelopen zomer al geblokkeerd.

Deze klanten kostten Libertel te veel geld en leverden bovendien niets op. Libertel richt zijn aandacht nu op de zogenaamde postpaid-beller (oftewel de vaste abonnee), die veel meer belminuten verbruikt en dus meer geld binnenbrengt.

De opschoonactie van afgelopen zomer betekende het einde van zo'n 200.000 prepaid-klanten. Van de in totaal 3,2 miljoen Libertellers op 30 september, 8 procent meer dan het jaar ervoor, behoort nog altijd het merendeel (2,1 miljoen) tot de prepaid-categorie. Maar de groep vaste abonnees nam de eerste helft van dit jaar veel sterker toe (20 procent) dan de bellers met een vooruitbetaalde telefoonkaart (3 procent).