Easyjet-baas start creditcardmaatschappij

Kris (KingShakur)
Stelios Haji-Ioannou kan het ondernemen niet laten. Na de low-budget-airline EasyJet, de internetcafés EasyEverything, het e-commerce-bedrijf EasyValue en autoverhuurder Easyrentacar uit de grond gestampt te hebben, moet de nieuwe creditcardmaatschappij EasyMoney zijn nieuwste succesnummer worden.
De EasyMoney-card onderscheidt zich van andere creditcards doordat de bezitter zijn kaart kan personaliseren. Zo kun je zelf je kredietlimiet, de rentetarieven en de jaarlijkse 'fee' bepalen. Na de lancering in september kan de bezitter van het oranje stukje plastic ook een persoonlijke lening afsluiten. Op termijn kan de kaarthouder via z'n pas bij luchtvaartmaatschappij Easyjet punten sparen die weer bij de andere Easy-ondernemingen besteed kunnen worden. Omdat alles via internet geregeld kan worden, kan het bedrijf de kosten laag houden. Wie z'n zaken toch liever via de telefoon wil regelen, moet daarvoor extra betalen.

EasyMoney hoopt in een jaar tijd 75.000 kaarten in de markt te kunnen zetten. Haji-Ioannou is bij de oprichting een joint-venture aangegaan met de London Scottish Bank en creditcardmaatschappij Accucard.

Het is niet bekend of en wanneer de kaart ook in Nederland wordt ingevoerd.