Heineken valt over anti-geweldscampage

Bart (twi)
Zoltan had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Rotterdam is op last van bierbrouwer Heineken gestopt met een postercampagne tegen zinloos geweld. Heineken vindt dat er inbreuk wordt gemaakt op het merkenrecht.

De spraakmakende posters waren in het kader van het jongerenprogramma van Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad in de stad opgehangen. De poster toont drie jongens die op een hoekje met een honkbalknuppel een slachtoffer opwachten. Boven hun hoofden is het logo van Amstelbier verwerkt in de tekst "Geweld voor elkaar". De afbeelding vormt een persiflage op de reclame van Amstel waarin ook drie mannen, vrienden, figureren.

Uit voorzorg worden ook de twee andere posters uit het drieluik tegen zinloos geweld niet verspreid. Op deze posters waren de slogans "Komt tijd, komt geweld" en "Het leven is vurrukkulluk" te lezen. De Bruijne zegt er niets voor te voelen de reacties van bierbrouwers Grolsch en Brand af te wachten.