UPC krijgt het zwaar te verduren

Ted
Jorrit had ons via de newssubmit het volgende te melden:

De consumentenprogramma's Radar, Ook dat nog, kassa en de Televisieman hebben de aanval op de slechte service van UPC gestart.

Gisteren was er een speciale aflevering van Radar die in zijn geheel was gewijd aan UPC. Hierbij kwam de grove nalatigheid van UPC naar voren. Een helpdesk die niet helpt, klachten worden in de prullenbak gegooid, geen internet of supertraag (i.p.v. supersnel) en afspraken die niet nagekomen worden.

Radar roept dan ook op om het abonnementsgeld voor 50% op te schorten zo lang UPC faalt in de beloofde service af te leveren. Op de website van Tros Radar is zelf een speciale sectie aan UPC gewijd. Op deze website staan zelfs formulieren die de ontevreden klant kan invullen en waarin staat dat de klant slechte service krijgt en zodoende het abonnementsgeld voor 50% opschort totdat de service weer volgens belofte is. Het mailtje wordt naar de redactie van Radar gestuurd en naar de directeur van UPC, de heer D.J. Emmens!

Deze actie is trouwens volledig legaal, want Radar beroept zich op wetsartikel 6:52 en 262 van het Burgerlijk Wetboek.

De speciale radar vs upc site is te vinden op deze site. Hier is ook de uitzending van gisteren te bekijken.

Wie weet gaat UPC zich nu wel wat van zijn klanten aantrekken.