UPC moet 2 klanten geld terugbetalen

Jorma
Volgens een Nijmeegse kantonrechter was de diensten die UPC als internetprovider leverde onder de maat.

2 abonnees waren naar de rechter gestapt, en hadden op alle fronten gelijk gekregen. De kantonrechter was het pittigst over de helpdeskklacht. Volgens de klagers was deze ondeskundig en vaak onbereikbaar.

Andere punten in de rechtszaak: het grote aantal storingen, de snelheid (of liever traagheid) en uptime van kabelinternet via QuickNet en de incompleetheid van de dienst omdat er gebruik werd gemaakt van een intern IP-adres via 'address translation' in plaats van een directe netaansluiting via een 'echt' IP-adres.
Op alle punten krijgen de klagers gelijk van de kantonrechter. In alle reclame-uitingen en voorwaarden belooft de provider volgens de rechter een betere dienst. "Wie zich QuickNet durft te noemen (…) kan zich niet verschuilen op de wijze als Telekabel heeft gedaan, laat staan de klagers voorhouden dat zij weet behoorden te hebben van snelheidsproblemen."

Deze rechtszaak kan groter gevolgen hebben als er meerdere mensen naar de rechter stappen met hun connectieproblemen..