Derksen krijgt brief van Lale Gül over haar vertrek bij Vandaag Inside
Johan Derksen vertelde woensdagavond in Vandaag Inside dat hij een brief had gekregen van Lale Gül. Daarin legde de schrijfster uit dat ze een exclusief contract heeft getekend bij RTL Tonight, het nieuwe praatprogramma dat de concurrent van Vandaag Inside moet worden. Gül zat de laatste tijd vaak aan tafel bij Derksen, Genee en Van der Gijp, maar door haar overstap is dat voorbij.
Volgens Derksen heeft Gül de keuze helder uitgelegd en speelde geld een belangrijke rol. Hij zei daarover: "Ik vind dit een heel moedig meisje. Ze durft alles te zeggen, dat doen weinig mensen. Ik heb een lange, vriendelijke mail gehad waarin ze alles uitlegt." Derksen gaf toe dat hij het jammer vindt, maar ook dat hij haar keuze begrijpt: "Wij zijn zelf ook voor het geld naar Talpa gegaan."
Niet alleen Gül verdwijnt uit Vandaag Inside. Albert Verlinde maakte eerder al de overstap naar RTL, eveneens met een exclusief contract. Ook oud-schaatser Ben van den Burg staat op het lijstje van RTL. Of hij de overstap maakt, is nog niet duidelijk, maar de zender hoopt hem ook aan zich te binden.