F1: Uitslag Grand Prix van Groot-Brittannië
Lando Norris heeft de Formule 1 Grand Prix van Groot-Brittannië op zijn naam geschreven. De Brit profiteerde op een nat Silverstone in een knotsgekke race optimaal van een straf voor kampioenschapsleider Oscar Piastri die wel als tweede finishte. Grootste verrassing was Nico Hülkenberg die met de Sauber naar de derde plaats reed en na al die jaren in de F1 eindelijk een podiumpositie pakte. Max Verstappen reed even aan de leiding, maar viel na een spin terug en eindigde uiteindelijk als vijfde.
Verstappen startte op de opdrogende baan vanaf poleposition, waarbij de formatieronde achter de safety car plaatsvond. Franco Colapinto moest uit de pits vertrekken na een wijziging aan de Alpine na de crash in de kwalificatie, maar startte uiteindelijk helemaal niet. Charles Leclerc, George Russell en Oliver Bearman gingen nog voor de start de pits in om slicks te halen. Verstappen behield na de start de leiding voor Piastri en Norris, terwijl voor Liam Lawson de race na enkele bochten al voorbij was na een aanvaring met Esteban Ocon. Omdat Lawson stilstond volgde een virtuele safety car.
Na vier ronden werd het weer groen, waarbij in het achterveld de gestopte Gabriel Bortoleto er af spinde, waarna de Braziliaan nog even verder kon en de auto daarna met schade aan de kant moest zetten. Een nieuwe virtuele safety car volgde. Dit was niet voordat Verstappen zijn Red Bull bijna kwijt was, maar de leiding wel wist te behouden voor de aandringende Piastri.
De banden van Verstappen waren er al snel aan, waarna Piastri in de achtste ronde de leiding kon grijpen, terwijl ook Norris dichterbij kwam. De rijders die gegokt hadden op droogweerbanden hadden pech, want na ruim tien ronden regende het opnieuw op Silverstone. Het zorgde ervoor dat ook de mensen vooraan nieuwe banden haalden, terwijl Verstappen door de opgerookte banden zijn tweede plek moest laten aan Norris. Hij kreeg die positie in de pits echter weer terug. Dit gaf de leiding aan Piastri, voor de niet gestopte Alexander Albon, maar Verstappen maakte korte metten met hem, terwijl Norris wat tijd achter Albon verloor. Lance Stroll schoof naar plek vier, voor Nico Hülkenberg, Pierre Gasly, Ocon, Lewis Hamilton, Russell en Fernando Alonso.
Omdat het hard regende volgde er na veertien ronden een safety car die enkele ronden later weer naar binnen ging toen de regen opgehouden was en de baan weer opdroogde. Piastri bracht het veld weer op gang en sloeg direct een gaatje met Verstappen en Norris. Daarachter haalde Russell Hamilton in, maar reed zich klem op Ocon zodat Hamilton beiden kon passeren en Russell weer achter zijn landgenoot aan moest sluiten. Het racen duurde niet lang, want bij het ingaan van Copse stond Hadjar in de bandenstapels nadat de Fransman achterop de Mercedes van Andrea Antonelli was geknald. Laatstgenoemde verloor posities maar kon wel verder, al was het wel met veel schade aan de achterzijde van de auto.
Na 21 ronden ging de safety car weer naar binnen waarbij Piastri op Hangar Straight versnelde en daarna stevig remde en ervoor zorgde dat Verstappen zelfs kortstondig naar de leiding ging. Piastri was daarna goed weg terwijl Verstappen spinde en terugviel naar plek tien. De pret was nog niet uit, want Oliver Bearman spinde, terwijl Antonelli met schade opgaf.
De McLarens bliezen weg bij de rest van het veld, waarbij Piastri vier seconden voorsprong op Norris opbouwde. Wel had Piastri tien seconden straf vanwege het te abrubt afremmen toen de safety car naar binnen kwam. Ver achter de oranje auto's vochten Hamilton en Russell met elkaar. Hamilton won het gevecht en passeerde uiteindelijk ook Gasly waarna hij op jacht ging naar plek vier van Hülkenberg die op zijn beurt jacht maakte op Stroll die derde reed. Zodra DRS weer actief werd schoof Hülkenberg door naar plek drie en sloeg direct een gat met Stroll die Hamilton op bezoek kreeg. Verstappen profiteerde ook door Sainz te passeren voor plek negen. Dat werd positie acht toen Alonso in de 38e ronde als eerste de pits opzocht voor slicks.
De keuze voor de slicks bleek voor zowel Alonso als Russell te vroeg te zijn, want laatstgenoemde spinde en verloor veel tijd. Voor Verstappen was het goed nieuws, want de Nederlander schoof met elf ronden te gaan door naar plek zes door Gasly te passeren. Omdat de baan droger werd kwamen veel rijders binnen voor slicks, met Hamilton voorop die wel even buiten de baan belandde direct na zijn stop. Ook Verstappen ging er even naast, net als de Haas-rijders Ocon en Bearman die tegen elkaar aan botsten.
Norris greep met zeven ronden te gaan de leiding nadat Piastri zijn straf uitgevoerd had. Hülkenberg reed derde, voor Hamilton, Stroll en Verstappen die klaagde over zijn Red Bull. Toch wist Verstappen in de slotfase nog iets naar voren te komen.
Na 52 ronden werd Norris als eerste afgevlagd, voor Piastri en Hülkenberg die in zijn 239e Formule 1-race voor het eerst een podiumplaats pakte en Sauber voor het eerst sinds dertien jaar een podium schonk. Hamilton eindigde als vierde, voor Verstappen en Gasly die in de slotronde Stroll nog inhaalde. De Canadees werd daardoor zevende, voor Albon, Alonso en Russell.