Ontwikkelaars wisten niet dat Google Stadia zou stoppen
Ontwikkelaars die aan Stadia-projecten werken werden niet van tevoren ingelicht door Google dat het streamingplatform stop zou worden gezet. Een aantal van die ontwikkelaars hebben ontzet en gefrustreerd op Twitter gereageerd.
"Elke keer als er iets gebeurt in games moeten de mensen die daar last van gaan krijgen het eerst via de pers of Twitter horen. Geen emails, belletje of wat dan ook", aldus Simon Roth, maker van Maia.
Een aantal ontwikkelaars zouden hun game bijvoorbeeld in november lanceren en weten nu niet wat ze met dit nieuws aanmoeten en of ze bijvoorbeeld nog betaald krijgen. Hieronder kun je een aantal reacties lezen.
OH BOY VERY HAPPY TO SEE MONTHS OF MY WORK GOING IN THE BIN AGAIN.
I SURE DO LOVE GAME DEVELOPMENT.https://t.co/DUpBtof8tp
— Simon Roth (@SimoRoth) September 29, 2022
I know everybody is having a great time laughing at this but stadia had the best dev revenue of any streaming service, and launching Hyper Gunsport there was going to recoup our dev costs. We were launching there in November and are now in a much tougher situation. https://t.co/ZM8MfKrc5A
— brandon sheffield (@necrosofty) September 29, 2022
Tangle Tower was due to launch on Stadia in 2 days time, and this article was the first I heard about it shutting down 😢 https://t.co/Pu0UPTQlRn
— Tom Vian (@SFBTom) September 29, 2022
Pretty much. All release plans for the Stadia game are effectively cancelled. Reassigning resources to other games/platforms
— Rebecca Heineman (@burgerbecky) September 30, 2022
Oh my god https://t.co/3lX9ExEfKB
We have a game coming to Stadia in November. Who wants to guess that Google will refuse to pay us the money they owe us for it
— Mike Rose (@RaveofRavendale) September 29, 2022