Elliott wint NASCAR-race Nashville tussen regen en onweer door

Voor de NASCAR-liefhebber keren we nog even terug naar het weekeinde, want de Ally 400 stond op het programma op de Nashville Superspeedway. In Tennessee was het niet bepaald lekker weer en dat zorgde voor nogal wat vertraging en dus een in totaal uitermate lange race.

Met Denny Hamlin en Joey Logano voorop kon de race beginnen, Kyle Larson, Chase Elliott, Daniel Suarez en Ryan Blaney volgden. Na een ronde of veertig kwam er slecht weer aan en vanwege wat onweer bleef men lange tijd in de pitstraat staan.

Na een forse onderbreking konden we door, tot Alex Bowman de muur in spinde en William Byron ook met een kapotte auto kampte. Kort na de herstart reden Chase Briscoe en Ty Dillon elkaar de muur in: caution. De strijd om de stagewinst was daarna nog even spannend: Truex pakte 'm, net voor Hamlin.

Nog geen dertig ronden na het begin van stage twee volgde weer een caution: regen, hoewel we vrij snel weer door konden...tot de volgende onderbreking wegens regen en naderend onweer. Een goede twee uur later kon men dan eindelijk echt weer verder, met Hamlin en Truex voorop en mooi halverwege de race.

De twee duelleerden tot het einde van de stage en weer won Truex dat duel én de stage, voor Hamlin. Een kleine honderd ronden voor het einde gleed Blaney over de baan: caution. Met negentig ronden te gaan werd het groen weer gezwaaid, waarna Ross Chastain, Truex en Kevin Harvick flink knokten en Kyle Busch profiteerde door op kop weg te rijden.

Elliott profiteerde ook van het duel, passeerde ze allemaal en reed in rap tempo naar Busch en de leiding. De volgende caution werd midden in een pitstopronde veroorzaakt door het op hol geslagen wiel van Chris Buescher, nadat hij de muur raakte.

Met Kyle Busch, Elliott, Hamlin en Truex voorop mocht men weer los, 39 ronden voor het einde. Elliott reed zich snel los, maar een probleem voor Bubba Wallace zorgde voor een nieuwe caution. Niet iedereen kwam nieuwe banden halen en zo was de leiding bij de herstart voor Elliott, met Kurt Busch naast en Blaney met Larson achter zich.

Géén nieuwe banden halen met nog vier raceronden te gaan bleek toch de beste keuze: Elliott reed relatief simpel naar de overwinning, voor Kurt Busch, Blaney en Larson.