Dying Light 2 krijgt twee kwaliteitsmodi, ray tracing of 60 fps

Techland heeft wat meer losgelaten over de verschillende opties die console-spelers krijgen met betrekking tot beeldkwaliteit. Aangezien Dying Light 2 een cross-gen game is, probeert de ontwikkelaar zoveel mogelijk voordeeltjes voor de PS5- en Series X|S-versies te implementeren.

Dying Light 2 zal in twee verschillende modi gedraaid kunnen worden, performance en quality. De quality mode focust op beeldkwaliteit en ondersteunt ray tracing, verbeterde volumetric effects en andere post-processing elementen. Hoewel het niet met zoveel woorden gezegd wordt, zal de quality mode naar alle waarschijnlijkheid in 30 fps draaien aangezien de andere modus, performance, 60 frames per seconde benadrukt.

De performance mode lijkt een unlocked framerate te hebben en lead level designer Piotr Pawlaczyk geeft aan dat vooral TV's die VRR ondersteunen hier van kunnen profiteren. In performance mode kan de game dus in 60 fps draaien op beide current-gen consoles, al wordt VRR momenteel alleen nog ondersteund op de Xbox Series X|S, de implementatie van de techniek voor PlayStation 5 volgt later. Dying Light 2 moet in december van dit jaar verschijnen voor pc, PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X|S.