Bob gaat muzikaal

Vandaag start een nieuwe Bob-campagne met het nieuwe Bob-lied 'Ik ben de Bob', dat is geschreven door de Haagse popgroep Goldband. Je mag weer vrienden thuis uitnodigen en kroegen zijn weer open. Deze feestelijke samenkomsten gaan vaak gepaard met een alcoholische versnapering, maar in het verkeer blijft Bobben natuurlijk de norm.


Top of flop (Bron: YouTube/Goldband)

De Bob-campagne wordt vandaag gelanceerd met het nieuwe nummer van Goldband 'Ik ben de Bob', in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Doel hiervan is Nederland nog bewuster te maken dat je altijd een Bob moet regelen om weer veilig thuis te komen.

Goldband
Goldband is een popgroep uit Den Haag bestaande uit Boaz, Karel en Milo. Ze leerden elkaar kennen als stukadoors en nu vormen de drie vrienden een popgroep. Na twee cult EP’s braken ze door met het nummer ‘De Wereld’ en sindsdien bestormen ze de muziekwereld.

Hun debuutalbum komt 13 augustus uit. De Haagse vrienden zingen veelal over het vieren van de nacht, de liefde, broederschap en mentale uitdagingen waar zij als millenials in 2021 mee te maken krijgen. Goldband is onlosmakelijk verbonden met het nachtleven: "Veiligheid zowel in de nachtclub als onderweg ernaartoe (en terug) is iets waar wij persoonlijk veel waarde aan hechten.”

Bob houdt het hoofd koel
Iemand moet het hoofd koel houden om iedereen veilig thuis te brengen, dachten de mannen van Goldband. Zij hebben voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een nummer geschreven over uitgaan, het nachtleven én het belang om een Bob te regelen om veilig thuis te komen.

Dit is een nieuwe manier van Bob-campagne voeren met een heuse nieuwe popsong en een artistieke videoclip. Zowel de song als de sfeer in de video weerspiegelen de vreugde en het plezier en gekte dat we na lange strenge periode weer meer mogen. Het maakt het aanstekelijk om de Bob te zijn en anderen veilig thuis te brengen.

De komende twee weekenden worden Bob-hats uitgedeeld op verschillende plekken in Nederland. Dat gebeurt op stranden, parken en uitgaansplekken in Almere, Amsterdam, Arnhem, Den Bosch, Breda, Enschede, Kijkduin, Middelburg, Renesse, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. De campagnemedewerkers die deze hoeden uitdelen, kunnen zo laagdrempelig het gesprek aangaan over de Bob.