Meer onthuld over de gevechtsmechanics van Roguebook

Nacon heeft meer onthuld over de gevechtsmechanics van Roguebook. De roguelike deckbuilder wordt ontwikkeld door Abrakam Entertainment en is mede ontworpen door Richard Garfield, maker van Magic: The Gathering.

In Roguebook vorm je een team van twee van de vier beschikbare personages. Sharra verslaat vijanden met brute kracht, Sorocco kan vijandelijke aanvallen blokkeren, Aurora gebruikt haar magische talenten en Seifer ontketent zijn woede tegen iedereen die het waagt hem aan te vallen.

Elke held heeft zijn of haar eigen unieke kaarten. Spelers moeten strategisch denken en hun kaarten op het beste moment en in de juiste volgorde spelen om combo's te creëren. Aan het begin van elke beurt kunnen spelers zien wat de vijandelijke aanvallen worden. Soms is de aanval de beste verdediging, maar soms is het verstandiger om je op de verdediging te concentreren en aldus een nederlaag te voorkomen.

Zoals bij roguelikes gebruikelijk is, moet je na een nederlaag opnieuw beginnen. Maar dankzij de nieuwe kaarten en vaardigheden die je hebt ontgrendeld, word je met elke run sterker. Door telkens weer opnieuw te beginnen, kunnen spelers steeds verder komen en meer dan 50 verschillende soorten vijanden tegenkomen.

Roguebook verschijnt op 17 juni 2021 voor Steam, en later voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en Nintendo Switch.