NASCAR-coureur Harvick slaat dubbelslag in Michigan

De NASCAR Cup Series streek afgelopen weekeinde neer op de Michigan International Speedway, waar twee races gepland stonden - een tegenwoordig zeldzame double header. Kevin Harvick won op zaterdag en ook op zondag stond er geen maat op de veteraan.

De tweede race op Michigan begon met William Byron en Clint Bowyer op de eerste rij, gevolgd door veteranen Jimmie Johnson en Matt Kenseth, Kurt Busch, Matt DiBenedetto, Joey Logano, Christopher Bell, Denny Hamlin en Erik Jones. Bowyer nam al snel de leiding en domineerde de eerste stage, die hij voor Bell en Kyle Busch pakte.

Busch pakte in de pitstraat de leiding, waarbij hij Byron en Harvick achter zich aan kreeg. Harvick, zaterdag al goed voor de winst, nam de leiding en sloeg al snel een gaatje. Harvick won de stage overtuigend, voor Brad Keselowski, Busch, Bell en Bowyer. Na de herstart nam Ryan Blaney de leiding over, Keselowski volgde.

Keselowski probeerde teamgenoot Blaney van de leiding af te halen en dat lukte op zich wel, maar niet helemaal zoals gepland: hij gleed tegen Blaney aan en beide heren stuiterde stevig de muur in. Harvick en Hamlin zaten zo bij de herstart weer voorin, Chase Elliott en Kyle Busch volgden, tot Bell in het middenveld door een lekke band spinde: caution.

Blaney en Keselowski gaan de muur in

Hamlin nam in de pitstraat de leiding door net als DiBenedetto geen banden te halen, Harvick kwam met twee nieuwe banden als derde de baan weer op, voor Kurt Busch en Erik Jones (geen banden), Kyle Busch (twee banden), Ryan Newman (geen banden), Chase Elliott (twee banden) en Joey Logano en Ryan Preece (geen banden).

Aric Almirola kwam naar voren en pakte de leiding, maar Harvick zat er weer bovenop en ging er voorbij. Met twintig ronden te gaan liep een band van de auto van Alex Bowman af: caution, waardoor Almirola - inmiddels gezakt naar de vierde plek - toch nog even naar binnen kon om een scheut brandstof in de auto te krijgen, nadat hij tijdens de vorige caution niet was gestopt.

Met Harvick en Hamlin voorop konden we weer door, hoewel ook Truex er lekker bij zat. Toch haakte hij af, terwijl Hamlin in de slotronde aan de bumper van Harvick bleef hangen. Een échte aanval kwam er net niet en dus ging de winst met 0,093 seconden net als een dag eerder naar Harvick, voor Hamlin en Truex, die best of the rest was.