1,7 miljoen kijkers voor reclamevrij VI

Uit peilingen van Stichting Kijk Onderzoek blijkt dat deugen voor adverteerders geen goed verdienmodel is. Het bij uitzondering ad-vrije programma op de commerciële omroep Veronica leverde een kijkdichtheid van 1,7 miljoen kijkers op. Daarmee staat het programma op de tweede plaats in de dag top25 van Stichting Kijk Onderzoek.

Deugen door te boycotten lijkt daarmee geen goed verdienmodel te zijn voor de reclameindustrie. Verder viel op aan de inhoud van het programma dat het grotendeels ging over identiteitspolitiek, gekwetst zijn en niet-wit zijn. Hiervoor waren er twee speciale gasten uit de divibase aan de tafel aangeschoven, te weten een gekwetste Marokkaan en een begaafde zwarte advocate.

Uit een poll onder FOK!-ers blijkt dat 35,3 procent het vooral als slap gelul ervaarde waar 18,1 procent het een goede discussie vond. Een tweede plaats met 31,1 procent scoorde het reclamevrije element. 8,8 procent liet een andere mening in de comments achter en 6,7 procent ging gebukt onder het afwezig zijn van de reclameblokken.