NASCAR-race op The Glen eindigt weer in strijd en wraak

Voor de NASCAR-liefhebbers - ja, we bestaan - keren we nog even terug naar het weekeinde. Er werd dit keer niet op een oval of iets dergelijks geracet, maar op het klassieke circuit van Watkins Glen, waar weer flink geknokt werd.

Het veld werd op gang gevlagd met poleposition voor Chase Elliott, die hier vorig jaar tot grote vreugde van héél veel fans eindelijk zijn eerste zege pakte. William Byron volgde op plek twee, met Kyle Busch achter zich. Dat duurde niet lang: Busch probeerde Byron al snel aan te vallen, maar spinde en raakte wonderbaarlijk genoeg helemaal niks of niemand.

Denny Hamlin nam plek drie zo over en niet veel later ging hij ook voorbij Byron, die daarna verschalkt werd door Martin Truex Jr. Daarmee was de eerste stage ook beslist: Elliott won, voor Hamlin en Truex. Tijdens de caution na de stage stopte Kyle Larson niet voor nieuwe banden en dus nam hij de leiding over, voor Kevin Harvick, Clint Bowyer en Alex Bowman, met Elliott daarachter.

De vroege aanval van Busch ging niet zo best (Bron: YouTube)

Het duurde niet lang voor Elliott naar de leiding reed, maar nog voor het einde van de stage kwam de volgende caution: Reed Sorensen trok een oliespoor op de baan. Met Elliott en Harvick voorop begon het veld aan de laatste ronden van de stage, maar dat ging niet soepel: Darrell Wallace gleed stevig de muur in, maar kon met een flink brakke auto wel richting pitstraat rijden.

Elliott won de stage onder geel, voor Truex en Harvick, waarna de pitstops richting het laatste deel van de race gemaakt konden worden. Met Elliott, Truex en Harvick op kop werd de groene vlag dan weer gezwaaid voor de tweede helft van de race, hoewel Harvick duidelijk niet kon volgen. Elliott kwam dertig ronden voor het einde binnen, Truex volgde een ronde later...en zat weer vlak achter Elliott.

Kyle Busch zat ondertussen bepaald niet lekker in de race: Byron gaf hem vroeg in de race al een beuk als wraak voor een eerdere actie, dit keer tikte Wallace hem vrij agressief in de rondte als wraak voor Wallace's eerdere, door Busch veroorzaakte crash. Jimmie Johnson gleed op zichzelf ook nog eens richting bandenstapels en dus was het tijd voor een caution, met 28 ronden te rijden.

Busch krijgt een ram van Wallace (Bron: YouTube)

Met wederom Elliott en Truex op kop gingen we weer door en dat gevecht werd steeds fysieker. Dat niemand aan kon haken was duidelijk, maar Truex bleef de druk wel vol op Elliott houden. Daar bleef het echter ook bij en net als vorig jaar wist Elliott de constante druk van Truex te weerstaan, om zo inmiddels zijn vijfde NASCAR-zege te pakken.