Bloederige fatalities ook in 60fps met MK11-mod

Hoewel Mortal Kombat 11 over het algemeen goed is ontvangen door het publiek, blijft er ook genoeg om over te mekkeren. Zo hebben pc-gamers gemerkt dat niet alles in-game in 60 frames per seconde wordt weergegeven, en daar heeft Modder Endri Lauson nu zelf maar vast een oplossing voor gecreëerd.

Veruit het grootste deel van de tijd wordt Mortal Kombat 11 gewoon netjes in 60 fps weergegeven, zowel in de pc-versie als in de console-versies is dat het geval (jawel, ook op Nintendo Switch, ook in handheld mode). Desondanks wordt tijdens enkele veelgeziene fragmenten de framerate teruggeschroefd naar 30 fps. Dit is het geval tijdens fatalities, fatal blows (high-damage cinematische combo's), de introducties van vechters en tijdens navigeren door de menu's van het spel.

Met de mod wordt deze beperking opgeheven waardoor pc-gamers Mortal Kombat 11 compromisloos op 60fps kunnen draaien. De mod bevat trouwens meer moois, want het brengt ook ultrawide-ondersteuning naar de pc voor eigenaren van beeldschermen met een 21:9 aspect ratio. Best slordig natuurlijk dat dit niet op release al tot de mogelijkheden behoorde.

De mod kun je vinden in de beschrijving van onderstaande video. Gebruik is uiteraard op eigen risico, houd er rekening mee dat er onderdelen van de game worden gemanipuleerd. Vooralsnog lijkt niemand nog geband te zijn voor het gebruik ervan. Het hopen is natuurlijk dat NetherRealm zelf binnenkort een patch uitbrengt waarin deze zaken gewoon integraal in de game worden gebakken.