Facebook weigert 'tietenadvertentie' van Milkshake Festival

Een advertentie van het festival Milkshake is tegengehouden door Facebook omdat er een deels ontbloot bovenlijf op te zien is. Dat schrijft Het Parool. Op de desbetreffende foto staat een vrouw met blote borsten die door fotobewerking geen tepels hebben, zo meldt AT5.

Marieke Samallo, oprichter van Milkshake noemt het in de krant een 'extreme vorm van vertrutting'. 'Eerder moesten we in onze 'aftermovie' die we op Facebook deelden al alle billen en borsten afplakken. We zijn echt doorgeschoten in preutsheid. Moet ik tegen mijn zoontje nou echt mysterieus gaan doen over het feit dat mensen tepels en billen hebben?'

'De advertentie van Milkshake voldoet volgens het platform niet aan de regels voor "adult content" in advertenties', bevestigt Facebook. Daarin staat dat advertenties geen seksueel expliciete inhoud mogen bevatten, dit omvat ook (gesuggereerde) naaktheid.

Milkshake Festival wordt op 27 en 28 juli voor de achtste keer gehouden in het Westerpark in Amsterdam. Voor degenen die het niet kennen: het is een dance-festival dat ontwikkeld is met de gedachtegang 'niets moet, alles mag' en het is misschien wel een van de meest kleurrijke en gekke festivals van de stad. Vorig jaar introduceerde het festival een naakt festivalterrein en kwam met een advertentie waarin stond: 'Milkshake is looking for nudists!'.