XS4All en Telfort gaan verdwijnen

Vanmorgen heeft KPN een persbericht de wereld in geslingerd waarin werd aangekondigd dat ze 'vol in gaan zetten op het KPN merk'. In het kort houdt dit bericht in dat, medio 2019/2020, de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4All en Yes Telecom zullen gaan verdwijnen van de consumentenmarkt.

"Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom", aldus het persbericht.

Er wordt met geen woord gerept over de gevolgen voor de klanten van de verschillende merken, maar interne bronnen melden FOK! dat er, initieel, weinig zal veranderen voor deze groep mensen. De huidige abonnees blijven hun producten houden, maar zullen uiteindelijk overgaan naar het KPN merk. Diezelfde bron meldt tevens dat er aangegeven is dat de huidige klanten, na de migratie naar KPN, wel gebonden zouden blijven aan hun contract. Of dit juridisch haalbaar is, valt nog te bezien.

Enige reacties van XS4All-klanten geven al aan dat zij niet positief staan tegenover deze ontwikkeling, terwijl Telfort-klanten dit juist zien als een positieve zet van de internetprovider. Wat dit betekent voor het support niveau, en uiteraard personeel, van Telfort en XS4All is momenteel nog onbekend. Wat wel bekend is, is dat zeker het Telfort personeel omgeschoold gaat worden naar het KPN merk.