Vampyr krijgt story en hard mode

Afgelopen juni is Vampyr uitgekomen. Hierin speel je dokter Jonathan Reid in het London van 1918, die als vampier om moet leren gaan met zijn bloeddorst. De prachtige sfeer en het interessante verhaal kunnen volgens onze review echter niet helemaal verbloemen dat de combat tekortschiet. Binnenkort kun je ervoor kiezen dat gevechten niet meer zijn dan simpel te overkomen obstakels.

Ontwikkelaar Dontnod Entertainment heeft namelijk aangekondigd deze zomer nog twee nieuwe moeilijkheidsniveaus toe te voegen aan de game. In de story mode ligt de nadruk niet geheel verrassend op het verhaal. De moeilijkheid wordt naar beneden geschroefd, zodat niets de speler ervan weerhoudt het verhaal te volgen zonder vast te lopen op de gevechten. Wil je juist wel uitgedaagd worden, dan is daar de hard mode. De speler krijgt in deze modus minder XP, wat ervoor zorgt dat er bijna niets anders opzit dan je te voeden met onschuldige inwoners.

Na de release klaagden de nodige spelers over de moeilijkheidsgraad van de game. Voor hen is story mode wellicht het duwtje in de rug om de game toch nog door te spelen. Vampyr is beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc.