Tracks maken en delen in Monster Energy Supercross

Milestone onthult de track-editor voor de racegame Monster Energy Supercross - The Official Videogame. Deze functie laat spelers hun eigen tracks maken en aanpassen om die vervolgens online te delen.

Om het bouwen van je eigen baan te beginnen, moet je eerst het perfecte stadion kiezen. Kies voor football of honkbal, outdoor of indoor en bepaal het formaat. Als je stadion eenmaal staat, kun je beginnen er je eigen track in te bouwen.

De track-editor is gebaseerd op een modulair systeem, dat spelers laat kiezen uit meer dan 80 modules die ze aan elkaar kunnen hechten om hun eigen tracks te maken. Het begint met de startlijn, vervolgens kunnen spelers hun verbeelding de vrij loop laten met vele verschillende baanstukken: bochten met verschillende hoeken, whoops, enkele en driedubbele sprongen of ritmesecties en rechte lijnen, uiteraard eindigend met de finishlijn.

Eenmaal voltooid, kunnen spelers de track online uploaden en beschikbaar stellen voor andere gebruikers. Daarnaast kunnen spelers steeds weer nieuwe, door de community gemaakte tracks downloaden.

De track-editor is ontworpen voor interactie met alle elementen in de game en andere spelers. Zodra ze op de server zijn geüpload, kunnen spelers de creaties van andere gamers "liken", stemmen op hun favoriete tracks en het prestige van de track-ontwerper vergroten. Het prestige vertegenwoordigt een extra waarde in de game, die spelers toegang geeft tot nieuwe kampioenschappen en speciale items ontgrendelt, zoals bronzen, zilveren en gouden medailles, sponsors, exclusieve butt-patches, profielpictogrammen en meer. De track-editor werkt in de online-standen van Single Event, Time Attack en Custom Championship. Maar het is niet beschikbaar in de Nintendo Switch-versie.

Monster Energy Supercross – The Official Videogame is vanaf 13 februari 2018 verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One, pc via Steam en Nintendo Switch.