'Coca Cola is de Rode Dood'

Milieudefensie heeft een nieuwe website gelanceerd waarbij men door het invullen van enkele gegevens een video kan genereren waarin je zelf de strijd aangaat met een angstaanjagend monster, genaamd 'De Rode Dood'. Door het invullen van je gegevens (dit hoeven niet je echte te zijn, hoewel je ook kunt inloggen met Facebook), wordt er een video gegenereerd waarin de door jou opgegeven gegevens gebruikt worden om een gepersonaliseerde video te maken. 

Greenpeace: "Onze oceanen worden overspoeld door miljarden wegwerpflessen zoals die van Coca-Cola. Al dat plastic bedreigt het zeeleven en komt via de voedselketen uiteindelijk ook op jouw bord terecht. Door de hoofdrol te spelen in deze spectaculaire film op zee en de video te delen met vrienden, kun je hen bewustmaken van dit probleem."

De video maakt deel uit van de campagne om plastic vervuiling tegen te gaan. Coca-Cola wordt daarbij opgeroepen het wegwerpplastic uit te faseren. Het bedrijf pompt momenteel 3.400 wegwerpflessen per seconde de wereld in. Een groot deel daarvan belandt uiteindelijk in onze oceanen.

Uit het nieuwe duurzaamheidsbeleid van Coca-Cola voor West-Europa blijkt dat het bedrijf nog steeds zijn verantwoordelijkheid niet neemt voor zijn bijdrage aan de plastic soep. Ambitieuze, concrete doelstellingen ontbreken. Daarom is het belangrijk dat steeds meer mensen de plastic gigant oproepen om wegwerpplastic uit te faseren.