G2A wil reputatie verbeteren

De beruchte key reseller G2A gaat er werk van maken om een betere reputatie op te bouwen. Bijna een jaar geleden waren ze daar reeds mee begonnen, maar nu gaat de bezem helemaal door hun werkwijze. Iedereen die keys wil verkopen via G2A moet namelijk naam en adres achterlaten. In een gesprek met Mobio Talks in Moskou, Rusland, geeft de partnership manager, Mario Mirek, een toelichting op het beleid van G2A.

Verder wordt de BTW voortaan meteen in de prijs weergegeven. Ook kunnen ontwikkelaars een eigen digitale winkel opzetten via G2A, zodat ze direct aan de consumenten kunnen verkopen. G2A heeft 10 miljoen vaste klanten, dus dat is op zich wel aantrekkelijk. Ook zorgt G2A voor vertalingen van de game-pagina’s in de taal van de klant. G2A voert deze wijzigingen en meer vanaf 1 juli in.

De grootste klacht over G2A is dat ze personen die met creditcard fraude game keys kopen gewoon deze keys laten verkopen via hun platform. Omdat de creditcard maatschappijen het onterecht betaalde bedrag later weer innen bij de ontwikkelaars, ontstaat de vreemde situatie dat de ontwikkelaars effectief moeten betalen voor hun eigen game. Voor een uitgebreide uitleg kun je ons artikel erover erop naslaan. Niet iedereen is overtuigd van de goede bedoeling van G2A, getuige de tweet van Devolver Digital.