Ombudsman onderzoekt digitale postbus overheid

Na een reeks klachten over de digitale postbus van MijnOverheid.nl gaat de Nationale ombudsman onderzoek doen. Zowel de Nationale ombudsman als het programma MAX Ombudsman krijgt geregeld klachten over gemiste berichten in de digitale postbus.

Omroep MAX heeft daarom een speciaal meldpunt opgericht om klachten te verzamelen. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen neemt die klachten mee in een onderzoek. Hij wil weten tegen welke problemen mensen aanlopen bij het gebruik van de Berichtenbox. Van Zutphen zei dat dinsdag in het MAX-programma Meldpunt!

In de Berichtenbox van MijnOverheid.nl komen brieven van onder meer de Belastingdienst, de Sociale Verzekeringsbank, het UWV, de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), gemeenten, provincies en waterschappen.

Ombudsman onderzoekt digitale postbus overheid
Ombudsman onderzoekt digitale postbus overheid (Foto: BuzzT)