Ook tweede ePrix van het seizoen prooi voor Buemi

Sebastien Buemi heeft de ePrix van Marrakesh op zijn naam geschreven. De Zwitserse coureur van Renault e.Dams was op het stratencircuit in Marokko vooral in het tweede deel van de race duidelijk de snelste. Buemi won eerder ook al de eerste ePrix van het seizoen, die in Hong Kong, en verstevigt dus zijn leidende positie in het Formule E-kampioenschap. 

Felix Rosenqvist pakte eerder op de dag knap de pole en verzilverde die door al snel na de start een gaatje te slaan naar Sam Bird en Nelson Piquet Jr. Robin Frijns hield in eerste instantie zijn negende plek vast, maar zag in de tweede ronde teamgenoot Antonio Felix da Costa langszij komen. Achter Frijns werd stevig gevochten door met name Lucas di Grassi, Nick Heidfeld en Maro Engel, wat de Nederlander wat ademruimte opleverde.

Die ademruimte was er echter niet lang, want na vijf ronden kwam de aanval van Di Grassi en de Braziliaan ging er gelijk voorbij. Een paar bochten later kwam ook Heidfeld er al voorbij. Frijns leek wat energie te besparen om zo langer door te kunnen rijden en aan het eind een voordeel te hebben, net als zijn teamgenoot. Voor Da Costa viel dat plan na twaalf ronden echter in duigen: de Portugees stond met een kapotte auto langs de kant. Hij wist de pitstraat toch nog te bereiken, maar voor meer dan spek en bonen deed hij niet meer mee. 

Na zestien ronden, halverwege de race, kwam leider Rosenqvist naar binnen voor de autowissel, net als onder meer Jean-Eric Vergne en Piquet. Sebastien Buemi passeerde Bird en pakte de leiding, maar een ronde later kwam ook dat duo - net als alle anderen - naar binnen om van auto te wisselen. Nadat iedereen van een nieuwe, opgeladen auto voorzien was bleek dat Rosenqvist de winnaar van de pitstops was: de Zweed had een prima voorsprong op Vergne, die op zijn beurt vijf seconden voordeel had naar Buemi en Bird. Frijns was een plek kwijt en lag inmiddels op de twaalfde plek.

Tien ronden voor het einde was Vergne goed op weg om het gat naar Rosenqvist te dichten, tot hij slecht nieuws kreeg: hij had te hard gereden in de pitstraat en kreeg een drivetroughpenalty - waardoor de Techeetah-coureur terugviel naar plek vijf. Twee ronden later werd de race onderbroken door een gele vlag vanwege het stilvallen van Loïc Duval, die zijn auto toch aan de praat kreeg en zo een safety car voorkwam. Voor Rosenqvist was het gevaar ook met het wegvallen van Vergne nog lang niet geweken. Buemi was razendsnel onderweg en met behulp van de FanBoost en de door een latere pitstop extra aanwezige energie kon hij het gat naar de Zweed in rap tempo dichten.

Met zes ronden te rijden had Buemi het gat gedicht en al snel volgde de aanval. De Zwitser had nog 40% een energie in zijn auto, tegen 36% voor Rosenqvist. De Mahindra-coureur was zo kansloos en moest de leiding uit handen geven, waarna Bird hem van achteren aan begon te vallen. Rosenqvist hield even stand, maar in de voorlaatste ronde kon de Brit van Virgin Racing toch de tweede plaats overnemen. Daar bleef het bij, want Buemi was ondertussen al lang gevlogen. Bird werd tweede, Rosenqvist kon ook naar het podium. Frijns kwam als elfde over de streep.