'Schnitzels + dikke tieten = seksisme'

Austrian Schnitzelhaus ligt in Australië ernstig onder vuur. Ze prijzen hun schnitzels namelijk aan met behulp van een vrouwtje met dikke tieten. En dat is natuurlijk seksisme, klaagt een vrouwtje.

Ene Kylie Johnson wilde deze week haar ouders meenemen naar de schnitzeltent in Erina Fair. Tot haar ontsteltenis zag ze dat een kleine schnitzel werd omschreven als 'dames'. "Dit is zo seksistisch en beledigend voor vrouwen", klaagt de brunette. "En dat noemt zichzelf een familierestaurant!"

"Willen ze nu dat vrouwen een kleinere portie bestellen? Ik geef momenteel borstvoeding, en heb juist een groter menu nodig!"

Andere zure mutsen klagen vooral over de advertenties van de restaurantketen. Zo wordt voor Vaderdag geadverteerd met een rondborstig vrouwtje dat een pul bier inschenkt. "Ik heb jullie restaurant niet bezocht, vrouwen zijn geen lustobject!", bromt een kort, pittig kapsel.

Voor Moederdag wordt juist gebruikgemaakt van een vrouw in de keuken. "Net of dat de enige plek is waar een vrouw thuishoort!" Het schnitzelhuis zegt achter de reclamecampagnes te staan, en laat weten niet te zullen buigen voor het feminisme.

Schnitzels en dikke tietenDit is dus seksistisch!

Moederdag
Ook seksistisch, want vrouw staat niet de hele dag in de keuken