Obsidian-designers maken verbluffende Star Wars-omgevingen

Een stel ervaren environment artists bij de Amerikaanse ontwikkelaar Obsidian Entertainment hebben in hun vrije tijd een aantal indrukwekkende Star Wars-omgevingen in elkaar geknutseld. Met behulp van Unreal Engine 4 weet designer Jason Lewis met zijn team een sterk staaltje grafische vormgeving neer te zetten.

De heren bij Obsidian zijn niet bepaald onbekenden in het Star Wars-universum; het bedrijf kwam in 2004 met Star Wars: Knights of the Old Republic II, Het vervolg op BioWares befaamde KOTOR. Ondanks dat staan ze bij veel gamers ook bekend om titels als Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity en Neverwinter Nights 2.

De Star Wars-omgevingen zijn te downloaden en te verkennen, maar je pc moet wel van goede huize komen. Dat lijkt ook voor zich te spreken als je het grafische detail van de screenshots bekijkt. Aangeraden wordt een minimum van 16GB intern RAM-geheugen en daarnaast minimaal een Nvidia GTX760 of AMD-equivalent om een 'acceptabele' framerate te behalen. Voor hogere framerates en resoluties van 1440p of hoger wordt de GTX970 (of AMD-equivalent) geadviseerd.

Behalve het beeldmateriaal legt Lewis op de blog van 80.lv ook nog eens haarfijn uit welke technieken hij heeft gebruikt om tot deze resultaten te komen, en geeft tips over het gebruik van de krachtige Unreal Engine 4. Downloadlinkjes kun je onderaan het blog vinden.