T-Mobile wil flink groeien op mobiele markt

T-Mobile denkt zijn marktaandeel op de Nederlandse mobiele markt komende jaren flink te kunnen uitbreiden, door nieuwe abonnementen aan te bieden en de consument beter te laten zien 'wat er allemaal mogelijk is' met smartphones. Het telecombedrijf heeft zich verzekerd van tientallen miljoenen euro's aan investeringen van moederbedrijf Deutsche Telekom om zijn merk op een andere manier neer te zetten, liet topman Mark Klein donderdag weten.

Nu heeft T-Mobile nog ongeveer 20 procent van de mobiele consumentenmarkt in handen. Volgens Klein is het niet ondenkbaar dat dit in 2019 rond de 30 procent is.

Anders dan concurrenten KPN en Vodafone, heeft T-Mobile geen vast netwerk. Daardoor kan het geen alles-in-één pakketten aanbieden, met bellen, internet en televisie. Klein denkt echter dat er nog heel wat klanten te winnen zijn die een los mobiel abonnement afsluiten.

T-Mobile wil flink groeien op mobiele markt
T-Mobile wil flink groeien op mobiele markt (Foto: BuzzT)